Crònica: Ultra Trail Catllaràs

Després de decidir NO fer l’Ultra Valls d’Àneu per trobar-la massa tècnica i dura, volia buscar una alternativa de cara a la preparació UTMB. Per calendari, l’única opció que em quedava,  era l’Ultra Catllaràs. La distància, massa curta, no em convencia però l’altra alternativa era fer alguna cosa pel meu compte. Així que vaig decidir apuntar-me.

perfil

M’havien parlat molt be de les Mission X3 que organitza Klassmark amb la col·laboració de Salomon i la veritat és que després de fer la carrera he quedat encantat. El circuit, tot un descobriment i molt bonic, diferent al que acostumem a tenir per les Terres de l’Ebre. L’organització i voluntaris exel·lents, marcatge, millor que portar un GPS i ambient, de fàbula.

Ja d’inici veig molta gent amb pals i sentint comentaris de lo dura que és. Això fa que agafi una posició conservadora sortint del últims. Tinc clar quins són els meus objectius. Provar com estic, testejar material i també disfrutar de la cursa.

Moments abans de l’inici

Als pocs quilòmetres ja es fa el primer tap. Superat aquest punt, pujada per un terreny humit i amb una temperatura molt agradable. No obstant la xafogor fa que no pares de suar. Primer avituallament al km 13, Sant Julià de Cerdanyola en casi 45 minuts de marge sobre el temps de tall. Anem be!

Segona pujad a la Creueta i arribant a Malanyeu. De moment encantat amb el paissatge i amb bones sensacions. Al poc de sotir de Malanyeu, 2n tap amb la pujada per una corda i escala. Més alicients per aplaudir el recorregut.

Pujada corda i escales

Passat això bona pujada fins El Graell de Pujals que també supero prou be, i baixada a La Nou de Berguedà, meridià de la cursa. Aquí ens espera plat de pasta i bossa de vida. Una bossa de vida que jo no vaig aprofitar-la però que m’hagués anat be perquè hagués agraït un canvi de muda perquè els pantalons i samarreta estaven ben molls.

catllaras2

Comença la pujada més forta, la del pic de Sobrepuny on aquí si que patiré, principalment per la calor. Suant com mai. Però supero la crisi i arribo a dalt. Comença una llarga baixada corredora cap a Castell l’Areny. Abans però, trobo un salt d’aigua on no m’hi puc estar de descalçar-me i fer un banyet.

Sobrespuny
Salt d’aigua

Afronto una de les darreres pujades i continuo prou be tot i que necessito beure alguna cosa que no sigui aigua. Lo que donaria per una cervesa. I sembla que ‘nostre sinyor’ m’haigue escoltat perquè al quilòmetre 41, al refugi de Sant Romà de Clusà em trobo un poval ple. Llàstima que li falta frescor però per mi allò és el millor reconstituent.

catlllaras3

1-1025-imp

Els darrer 14kms ja va ser treball psicològic per les ganes d’arribar. L’entrada a l’arribada passant per mig del poble amb els bars plens de gent animant ja serà apoteòsic. Content per l’experiència i maravellat d’haver descobert Catllaràs del que m’he quedat encantat.